Z-мотивація

25.07.2018 в 17:51 Категорії: Блог

Швидкість змін у всіх сферах нашого життя часом вражає уяву. Ми, HR-ри першими зустрічаємо ці зміни, разом з людьми, які приходять до нас на роботу. Зустрічаємо і змінюємо наші підходи в управлінні людьми “нових поколінь”, тому що вони спонукають нас до пришвидшення темпів розвитку та змін в компаніях, в стратегіях ведення бізнесу в цілому.

Які вони, нові покоління? Що нам потрібно про них знати, щоб разом з ними досягати поставлених цілей?

Що в них є такого, чого немає у нас?

• Інформація. Знаходити її, працювати з великими обсягами інформаціії швидко, виконувати декілька задач водночас — це їх унікальна особливість! Знайшли, опрацювали і…забули. Вони не здатні довго концентруватись на чомусь одному! Не здатні довго робити щось одне: виконувати одну справу, підтримувати і розвивати одні стосунки, працювати довго з одним проектом. Швидкісний і всеоб’ємлючий їх спосіб мислення несеться вперед на шаленій швидкості, зупиняючись на зупинках під назвою “Цікаво”). Все що нецікаво, або довго, швидко ними оминається.

Самовпевнені, знаючи собі ціну вони відразу “з порога” претендують на високий рівень заробітньої платні. “А чому, власне ні?” – розмірковують вони. “Ми все зможемо зробити з потрібною якістю і в потрібний час!”

Толерантні до гендерної, расової та соціальної приналежності. Вони інтернаціональні, ведуть здоровий спосіб життя і не зважають на свій зовнішній вигляд!

Є яскравими індивідуалістами та намагаються відійти від стандартних моделей поведінки, тому що вважають це неефективним. Для них важливі цінності, які задовільняють їх потребу в реалізації себе та лідерстві. Вони цікавляться політикою та кар’єрою. Проте кар’єра більше пов’язана з веденням власного бізнесу та отриманням задоволення, ніж про можливість довгострокового планування свого розвитку в рамках компанії. Вони звикли отримувати того, що хочуть швидко без великих зусиль.

Більшість з них не люблять ділитись особистою інформацією, віддають перевагу тиші. Вони емоційні, схильні до депресій, нетерплячі, інтравертивні. Вони віддають перевагу коммунікаціям з людьми не виходячи з дому, онлайн-спілкуванню. Тяжка праця не для них, вони хочуть швидко, цікаво, живуть сьогоднішнім днем. Планування далекого майбутнього для них незрозуміле і лякаюче, тому вони більше орієнтовані на короткотермінові цілі.

І ось вони поступово виходять на наш ринок праці. А що робити нам? Які “кнопки” нам потрібно натиснути, щоб “включити” центеніала у роботу? Давайте порозмірковуємо!

• Інтерес. Гроші для них не головне, це лише засіб за допомогою якого вони отримують задоволення. “Мені потрібно стільки грошей, щоб я отримував задоволення від життя”, якось сказав, один знайомий центеніал. Центеніали швидко включаються в роботу, яка їм подобається і швидко досягать результату. Нові задачі та проекти, нестандартна постановка задач — це основний інструмент управління їх ефективністю.

“Мені не цікаво що далі відбувається, – я генерувала ідею, а все що далі — це не моє”, – розповідаючи про свій успішний проект, сказала на консультації по профорієнтацї мені представниця покоління Z.

• Швидкість і лаконічність. 8 секунд у Вас є на те, щоб поставити задачу. За думкою працівників компанії “Майкрософт”, Z-ти не здатні концентруватись і сприймати інформацію довше! Говоріть коротко, пишіть коротко, задачу “малюйте”! Інакше не звернуть увагу, забудуть, тому що не прагнуть втримувати багато інформації в голові адже під рукою завжди є гаджет та доступ до інтернету!

“Я ніколи нічого не планую, у мене все відбувається спонтанно”. – каже представник покоління Z. Вони часто порушують часові рамки, тому потрібно їх чітко встановлювати, наказуйте їх штрафами за порушення!

• Похвала і визнання. Звичка отримувати похвалу з дитинства в дорослому житті трансформується в прагнення отримувати лайки в соціальних мережах, тому заохочуйте, винагороджуйте за проміжкові результати, успішно виконану роботу, вони будуть відчувати свою значимість та приналежність, яка так важлива для кожної людини.

• Відчуття перемоги. Коли моя колега запитала у свого сина, представника покоління Z: “Що тобі дає комп’ютерна гра, то отримала відповідь “Я там один з кращих”. Вони звикли перемагати, тому і задачі повинні бути досяжними, великі цілі розбивайте на досяжні в короткостроковій перспективі, в протилежному випадку їх ефективність буде падати, і цілі не будуть реалізовані.

• Чіткість і послідовність. Центеніали в короткий термін можуть вирішувати декілька задач одночасно без втрати якості, і це є їх унікальність, але для цього вони повинні розуміти саму ціль та зміст питання, для чого це потрібно, яка цінність. Тому максимально чітко, детально та прозоро доносьте необхідну інформацію. Наприклад, нам у компанії у розміщенні контенту допомогає юнак, представник покоління Z (серед їх покоління, через любов до гаджетів, — це найбільш цікава для них сфера). Завдання виконується швидко із потрібною якістю. Але у разі, якщо задача була поставлена не досить чітко, і в результаті виникає необхідність або допрацювати, або переробити, то коригується завдання з великими складнощами. Робити одне і те саме, переробляти для представника покоління Z складно і нецікаво!

• Сімейна атмосфера. Домосіди, або як їх ще називають, Покоління Національної безпеки, це перше покоління, яке народилось та розвивається у цифровому епосі під постійним наглядом батьків, бабусь, дідусів і т.д. Найбільш велика цінність для них — сім’я, саме там вони відчувають свою безпеку та комфорт. Тому, опікайте їх по-сімейному: дозволяйте слухати музику, не дотримуватись дрес-коду, давайте можливість самовиражатись!

• Дружба. Поняття ієрархії для них не існує, не здатні “витримувати” субординацію у відносинах з керівником. Колектив і відносини у колективі для них мають бути відкритими та дружніми, які будуються на довірі, тому будьте максимально відкритими, чесними, доброзичливими!

• Спілкування. Незважаючи на всіх віртуальних друзів, Z-и самотні. А ми з вами знаємо, що живе спілкування ніщо не замінить, тому залучайте їх в колектив, нехай вони відчують свою причетність до команди.

• Образи. Нові, прийнятні для них форми коммунікацій. Вони самі створюють нову, зрозумілу для них мову. Тому в особистій переписці використовуйте мову ідеограм та смайликів, малюйте комікси. Вони краще сприймають образи ніж слова. Інструкції у вигляді відеоролика чи в картинках діє набагато ефективніше. Наприклад один знайомий центеніал в повідомленнях замість підтверджуючого слова “Так”, малює знак “+”.

• Розвиток. Надавайте можливість посійно професійно розвиватись, використовуючи креативні технології, позиціонуйте вашу компанію як можливість реалізації лідерських навичок з елементами підприємницької діяльності.

• Комфорт. Пропонуйте вигідні умови праці, соціальні гарантії, можливість працювати на віддаленій основі або гнучкий графік.

• Лідер – наставник. Продуктивність їх навчання і роботи вимірюється здатністю наставника зацікавити, індивідуальним підходом та інноваційністю: використовуйте гаджети, електронні книги, створюйте здорову конкуренцію; складні теми подавайте через призму презентацій з наглядовими образами, з мінімум тексту, у формі комп’ютерних ігр; діліться досвідом або запрошуйте успішних людей з тієї чи іншої сфери для обміну знань. Головне — будьте цікавими для них!

Знайти і залучити їх у компанію допоможе Вам сила Вашого бренду роботодавця, тому:

1. Розповсюджуйте позитивні факти про вашу компанію, вас необхідно легко знаходити в інтернеті (сайт в компанії, статті), активно розвивайте соціальні мережі та демонструйте через них залученість ваших працівників та реальні історії з компанії, знімайте захоплюючи відео-ролики про компанію, керівників, спосіб життя компанії — розміщайте в соціальних мережах. Це дієвий спосіб залучення уваги центеніалів та один з інструментів рекрутингу.

2. Розміщайте відео-вакансії (показуйте в яких умовах вони будуть працювати, з якими людьми), проводьте Skype-інтерв’ю, ставайте інноваційніші, активно розвивайте бренд роботодавця.

Будьте креативними, давайте свободу, надихайте, дружіть, зацікавлюйте, розвивайтесь і розвивайте Ваших “наймолодших”! І в той самий час, тримайте в фокусі спілкування ціль, лаконічність та швидкість, і Ваші підопічні не заставлять себе довго чекати на результат!

Автор: Белявська Юлія

Керівник відділу підбору персоналу “ACCORD CONSULTING”